11 augustus 2008

Zoveel te doen

Ooit was ik fan van Toontje Lager. 1 van hun hits is Zoveel te doen en dat is hoe ik me voel.

Hoe vakantie voor anderen een zee van rust en tijd is, ik leg mezelf altijd veel te veel to-do's op. In het begin valt het wel mee, een beetje huishouden, een beetje leuk, een beetje ontspannen en dan opeens kijk ik om me heen en zie her en der krabbels op losse papiertjes. Vervolgens ga ik er even voor zitten en bedenk dat ik even in een week tijd zowel de benedenvloer als de bovenvloer helemaal heb uitgemest, opgeruimd, afgestoft en schoongemaakt heb. De leuke voornemens zijn een beetje ver naar de achtergrond verdwenen, ai!

Dit jaar is het extreem, de afgelopen periode heeft ervoor gezorgd dat ik steeds meer dingen los moest laten om mezelf overeind te houden met als gevolg dat er heel veel Zoveel te doen is.

Om van de krabbels her en der een beetje weg te krijgen heb ik ons van-alles-en-nog-wat-bord in de keuken vorige week maar even de functie van to-do lijstje gegeven.

De maandag is leeg en blijft leeg want de eerstvolgende maandag zijn we onderweg naar Zweden en ik beloof het heilig .... ik zal geen lijstje meenemen.



(ik zie nu net dat Lisanne de zaterdag heeft ingepland .... een heel goed plan!)

En omdat foto's nu eenmaal ingeplakt moeten worden en ik er nog heel van heb liggen en ik mezelf heb voorgenomen om mijn dochter later haar herinneringen mee te geven op een creatieve manier heb ik mij daar ook even mee bezig gehouden.


Geen opmerkingen: