27 oktober 2006

Duh zeg ... en ze wordt groot

Gisteren een dagje herfstvakantie-vrij genomen om samen met Lisanne de stad in te gaan. Tja, het weer slaat om en de winterkleren van Lisanne zijn te klein. Heerlijk naar Haarlem toe en er gewoon een dag voor uittrekken, sinds anderhalf jaar is dat een beetje een moeder-dochteruitje. Gewoon overal kijken, geen haast, koffieleuten als we zin hebben en soms een beetje gek doen.
De eerste buit was een Diddl schrijfblok, we hebben er de halve stad voor moeten doorlopen maar juffie had haar zinnen vorige week al gezet op dit exemplaar. Het belangrijkste hadden we, de rest was bijzaak, op de lunch bij McDonalds (en het speeltje in het happy-meal) na.
Na wat gepas hier en daar van moeders, gezucht hier en daar van dochters, zijn we uiteindelijk bij H&M belandt.
Wat is dat eigenlijk een geweldige winkel en eigenlijk ook helemaal niet. Ik weet niet hoe ze het doen maar vaak zijn een paar grepen in het rek voldoende om een aantal geweldig leuke combinaties te maken. Mocht je de ene kleur niet leuk vinden dan hebben ze het ook nog wel in 4 andere kleuren.
Het enige dat vaak tegenvalt is het overige publiek. Ik sta er iedere keer weer van te kijken hoe onbeschoft sommige mensen zijn. Op 1 of andere manier moet het aan H&M liggen, het is me vaker opgevallen, het roept een gevoel op dat het gratis is en dat dus alles mag.
Sta je netjes in de rij voor een paskamer stormt er 1 of andere tuthola voorbij met de vraag of alle hokjes bezet zijn, duh zeg ... ik sta daar gewoon even lekker mooi te zijn!
Ben je eindelijk aan de beurt, stap je een hokje in dat volhangt met hangers, in een hoek ligt een berg kleding en een aantal van die verf-beveiligings-dingen en afgetrokken bonnetjes ernaast, de dame voor je draait zich nog om en meldt: dat lag er allemaal al. Duh zeg, terwijl Lisanne aan het omkleden was heb ik de reut maar bij elkaar geschraapt en bij de kassa neergelegd. Kom je terug, staan er 6 zuchtende moeders je kind in haar kleren te kijken, terwijl ze op hun arm 6 x zoveel hebben als dat wij bij ons hadden, nog een keer duh zeg....
Goed, na een supersnelle omkleedmarathon geweldig leuke kleren uitgezocht voor Lisanne, het is toch schrikken hoe groot ze al is. We mogen nu neuzen tussen de echte meidenkleren en heel even moest ik naar de kleine maatjes kijken, wat een snoezige dingen ... ik weet niet of ik al klaar ben voor het grotere werk ... Lisanne wel, die vond het geweldig. Afijn, een arm met stoere truitjes, broeken, rokken, leggings en aanverwante artikelen op naar de kassa. Even de spullen neerleggen om een krampaanval in mijn hand te voorkomen, draai ik me om staat er iemand in "onze spullen" te snuffelen, ik graai het snel weg en zie haar denken... Duh zeg,wat onbeschoft!
En daarna .... op naar V&D, want dit moest gewoon even:



2 opmerkingen:

Anoniem zei

ik ren de H&M meestal snel voorbij, want inderdaad, het lijkt wel of alles daar gratis is ofzo!! Het is er ook altijd zo loei druk!!

Gaaf, die mooie meid met al die hoeden op haar hooffie!

Anoniem zei

Super!!!!!! Genoten van je stukje, kan het me helemaal indenken..... Erg die graaiende lui, heb ik een ontiegelijke hekel aan!!
Maar die foto's........ geweldig!!!!!!! Jij hebt dus je camera bij je met shoppen? Ha, moet ik vaker doen, kan je lachen!