20 oktober 2006

Het opgeruimde gevoel

Zo, beneden is gedaan, weer helemaal spik en span ... althans op een hoopje badkamerspul dat in dozen in de kamer staat na. We (lees Harald in plaats van we) zijn bezig met de badkamer en dan ook echt bezig, alles is eruit geweest, alle leidingen zijn vervangen, de vloer is gedeeltelijk uitgehakt, de wc is weggehaald dus helemaal echt alles. Vorige week is Harald begonnen aan de opbouwfase en iedere dag is het weer een verrassing wat hij allemaal weer heeft kunnen doen. Het mooie van de opbouwfase is dat het resultaat zichtbaar wordt en alles veel sneller lijkt te gaan. Kortom, nog even en dan kunnen we gewoon weer thuis onder de warme douche staan, kan er bijna niet op wachten.
Afijn, beneden is het weer spik en span, zo'n verbouwing brengt natuurlijk met zich mee dat het even niet gaat zoals het normaal hoort te gaan en ongewild worden de meeste ruimtes in huis betrokken bij de verbouwing. Vanochtend dus even flink aangepoot en alles beneden weer schoongeboend en dat geeft me toch een opgeruimd gevoel, heerlijk, daar kan ik gewoon even fijn en prettig van genieten. Ik kan niet tegen rommel of chaos, ik verlies het overzicht en daarmee mijn controle-gevoel. De afgelopen weken was het dus een zooitje in mijn hoofd .... nog even en dan ga ik, een hele avond lang, in een op-en-top badkamer heerlijk de chaos in mijn kop ordenen, kan er bijna niet op wachten.

Geen opmerkingen: