13 oktober 2006

Goede voornemens!

Ik geef het toe ... het is wat bijzonder om het over goede voornemens te hebben in oktober toch ga ik het doen.

Ben alweer een klein weekje thuis na onze geweldige vakantie. Het was heerlijk, een weekje uitpuffen van een druk jaar, lekker genieten van elkaar en genoeg tijd hebben voor elkaar. Tegen alle principes in hebben we een appartement gehuurd in een resort, zo een waar alles is wat je nodig hebt, alles is er te krijgen, genoeg afleiding omdat er bergen mensen rondlopen, keuze genoeg om 's iedere avond weer heerlijk te eten, keuze genoeg om te kiezen waar we konden poedelen en heerlijke terrasjes om te genieten van het zonnetje. Kortom, het voelde erg decadent maar ik heb er op en top van genoten.

En dan ben je weer terug ..... een week lang nagedacht en eigenlijk ook niet nagedacht (nou ja ... niet denken over de dingen waar je normaal gesproken aan moet denken). Nagedacht over hoe heerlijk het is om met je gezinnetje tijd door te brengen, nagedacht over hoe heerlijk het is om niets te moeten, nagedacht over hoe goed we het eigenlijk hebben, nagedacht over het leven en over jezelf ..... en tot de conclusie komen dat het toch echt wat gezonder moet. Ik ben te zwaar, natuurlijk heb ik de hele week tegen mezelf zitten vertellen dat het wel meeviel en heb ik de hele rondgekeken naar anderen waarvan ik vond dat het veel ernstiger is dan met mij. En toch ... ik kan mezelf niet mooi vinden met weinig kleren aan, het is beter geweest en moet weer beter worden. Ons gezamelijke voornemen is immers om volgend jaar opnieuw zo'n vakantie te gaan boeken en daarom ben ik alvast begonnen met de goede voornemens .... ik ga voor een maatje kleiner.
Geloof nou niet dat dit het enige voornemen is want anders had ik genoeg gehad aan een dag nadenken! Ik ga meer bewegen, gewoon om me beter te voelen, ik ga het rustiger aan doen op mijn werk, gewoon om me beter te voelen, ik ga me niet zo druk meer maken over een schoon huis, gewoon om me beter te voelen, ik ga soms gewoon eens even heerlijk ongestoord scrappen, gewoon om me beter te voelen.
En 1 van die voornemens heb ik inmiddels tot uitvoering gebracht:

1 opmerking:

Anoniem zei

Superlayouts! Ik zou ook een maatje kleiner moeten maar pffff dat valt niet mee en al helemaal niet vóór de feestdagen;)( die bij mij ook nog eens vol zitten met verjaardagen:W)
hugs,Monique