25 oktober 2008

Zondag - concert Jan Smit

Beter een laat verslagje dan geen verslagje zal ik maar zeggen.
Het was gaaf. Het was leuk. Het was gewoon een middagje genieten.

Het was een soort van eerste concert voor Lisanne, wij zijn wel al 3 x eerder naar K3 geweest maar dat was anders, dat was een soort van sprookjes-verhalenlijn met muziek, dit was gewoon muziek.

Het feest begon met Monique Smit, niet echt een reportoire waar ik weg van ben en vooral de nieuwste single vind ik een beetje teveel van het goede. Al met al klonk het wel leuk en was het een gezellig begin. Vervolgens mochten de 3 J's hun kunstje laten zien met maar liefst een nummer of 8. Die zanger heeft een geweldige stem en live klinkt het gewoon helemaal goed. De combinatie met de andere J's heeft wat unieks.



Het vervelende aan de Groenoordhallen was dat alles was ingedeeld in rijen en stoeltjes, en daar hou ik niet van. Als ik op een stoeltje moet zitten kan ik eigenlijk net zo goed thuis een riedeltje cd's opzetten. Dus toen nummer 1 net lekker bezig was gaf ik Lisanne een seintje om naar voren te gaan. Saampjes togen wij (zij een beetje tegensputterend dat dat niet hoorde) naar voren en ....... werden wij tegengehouden.

Tsjee zeg, ik wil het gewoon even van dichtbij zien, nou dat mocht dus niet, dus zat er weinig anders op dan weer terug te gaan naar onze stoeltjes.

Eigenlijk wel een beetje balen, totdat Jan nog maar een minuutje verder aangaf het toch wel gezellig te vinden om wat mensen voor zijn neus te krijgen. En springend togen wij naar voren na een lange neus te hebben getrokken naar de dame die ons eerder tegenhield (en Lisanne mij mee trok met de woorden, Maaammm, niet doen!).

Het was een klein feestje, gewoon een leuke band met leuke liedjes die je vrolijk maken. Gewoon een leuke band die een beetje aan het doorbreken is, het zingen werd gevolgd door eens signeersessie waar ook wij bij waren. Het meisje van 9 wilde niet met de mannen op de foto dus heb ik de mannen maar zonder meisje van 9 gefotografeerd.


De foto's zijn prut, ondanks dat ik wel het lef heb om gewoon naar voren te willen, heb ik nog steeds het lef niet om mijn goede apparatuur mee te nemen.
En telkens weer baal ik daar achteraf zo van.

Ik kom ergens uit een tijd dat het absoluuut verboden was om opnames te maken, ik ben eigenlijk een beetje schijtbang dat ik bij binnenkomst mijn kostbare spulletjes in moet leveren.

Bijna ongewapend met alleen mijn telefoon ben ik naar binnen gegaan in de hoop dat de 5 Mpx camera zijn werk goed zou doen, helaas dus. De kwaliteit is erbarmelijk. Gelukkig bestaat er nog zoiets als herinneringen en die kwaliteit is stukken beter.

Na de signeersessie moesten we even langs de standjes met merchandise en zijn we een J-style tas rijker.

Vlug terug naar de plaatsjes omdat Jan toch echt wel bijna zou beginnen, Jan was leuk, Jan is leuk (ik vind die gozer wel sympatiek en heeft wel humor en in combinatie met al die andere Volendamse gozers vind ik de Zomer Voorbij wel erg grappig om te kijken).
De liedjes vind ik wat minder, het is mijn muziek niet, voor de rest van de zaal kennelijk wel want die zat van het begin tot het eind mee te brullen.

Ook deze Jan vond het wel gezellig om wat mensen op de been te zien dus opnieuw togen we naar voren, tsja als je er toch bent dan kan je hem beter van 10 meter afstand zien dan van 200 meter, toch?

Zoals ik al eerder zei:
Het was gaaf. Het was leuk. Het was gewoon een middagje genieten.

En terug naar huis hebben we met zijn tweetjes heerlijk mee zitten brullen met de nieuwe cd van de 3 J's en hebben we besloten om in mei vooral naar hun theatershow te gaan.

Geen opmerkingen: