17 november 2006

Mag ik even voorstellen ....

Hyperpiet:

Nog 1 nachtje slapen en eindelijk dan komt ie. Pffff, wat duurt wachten lang, te lang om nog goed te onthouden welke giga kadootjes ze wil hebben (en het zijn er veel en het worden er steeds meer). Vanmiddag heb ik eindelijk toegegeven aan haar wil voor een Pietenpakje, ik moest ook wel van mezelf. Het is iets dat ik nog even niet wil weten maar ik heb het sterke vermoeden dat ze volgend jaar een andere kijk op de sint & piet wereld gaat hebben.

Van de week vroeg ze het:
=Mama, is Sinterklaas echt (Ik verplaats me naar de keuken om geen oogcontact te hebben zodat ik mezelf niet verraad)
=Wat is dat nou voor vraag, wat denk je zelf (ik probeer niet te liegen)
=Wietske en Nina zeggen dat ie niet bestaat.
=Hoe kan iemand niet bestaan als hij er toch is? (ik zie een groot vraagteken verschijnen boven Lisanne's hoofd)
=Lisanne, heb je weleens een spook gezien?
=Nee.
=Nou, die bestaan niet.
=Ooooh, okay.. (een groot vraagteken verschijnt boven mijn hoofd maar ik geloof dat we voor nu wel weer even klaar zijn)

En onze plannen voor morgen:
Koud worden op straat, heel hard Piet, Piet, Piiiieeeettt, roepen naar donkere kerels, snoep aannemen van vreemde mannen, stiekem in je zak stoppen en doen alsof je nog niets hebt gekregen en dan heerlijk thuis met een beker warme chocolademelk de buit gaan bekijken.
O, ja ik ga 's morgens eerst het decemberspektakel van Francien maken (zie links rechts en dan iets van een week geleden), lijkt me een goed begin van de dag.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wat heerlijk toch he als ze toch nog in sinterklaas geloven!! Ik had het er vandeweek met mijn papa nog over, dat ik niet meer weet wanneer het me verteld is, en of ik toen echt gestopt ben met geloven .... volgens mij doe je stoer van .. sinterklaas bestaat niet, maar diep in je hart wens je vurig dat hij wel bestaat en geloof je er toch langer in!!
Zelfs nu nog, als ik een zwarte piet zie, of een sinterklaas, dan loop ik er een heel eind omheen, want ik vindt het nog steeds intimiderend!! Of ligt dit nu echt aan mij???

Anoniem zei

Kan me je gedachtengang helemaal voorstellen, de jaren dat mijn dochters nog geloofden, waren heerlijk, maar eens.... batsboem, over is het! Jammer, en groot gelijk dat je dat pietenpak hebt gekocht!