04 november 2006

Moppetop is ziek

Wat kan je als moeder doen als je kindje ziek is? Normaal gesproken kan ik Lisanne behoorlijk vertroetelen als ze zich niet zo lekker voelt maar dit keer is het even anders. Lisanne had gisterochtend al last van plassen, voor ze naar school ging is ze in een half uurtje tijd 3 x naar de wc geweest. Ze klaagde niet echt dus heb ik haar gewoon naar school gebracht, om 10 uur werd ik gebeld: Lisanne voelde zich niet zo lekker en trok een beetje bleek weg, of ik haar op wilde komen halen.
Tuurlijk doen we dat, een meisje dat ziek is hoort lekker thuis te zijn. Uiteindelijk bleek, toen ik haar haar in haar pyama hees, dat ze de wc niet op tijd had kunnen halen en tja, dan zit het allemaal niet zo prettig. Het leek allemaal wel mee te vallen, ze lustte nog snoep, ze kon zich prima vermaken met een boek en de tv, ik had er goede hoop op dat het vandaag over zou zijn. We zouden immers naar de Kreadoe gaan met zijn tweetjes.
Vanmorgen bleek dat het anders was, ze kroop bij me in bed toen papa-lief opstond om naar zijn werk (6 uur!) te gaan. Toen ik om half 9 opperde om maar eens de dag te begroeten was Lisanne het niet helemaal met mij eens, ik moest zelf maar even gaan, zij bleef nog even liggen. Na een ontbijtje op bed (brood ging niet helemaal op) ben ik er nog even naast gedoken (wat een weelde). Om half 11 zijn we samen uit bed gekropen en na een half uurtje hebben we besloten dat we maar niet op stap moesten gaan. Na wat heen en weer gehol naar de wc en een aantal misgegane pogingen voelde ik opeens dat ze koorts had. Best wel vreemd, de diagnose blaasontsteking leek mij terecht maar hoort daar koorts bij? 's Middags toch even mijn moederlijke overredingskrachten gebruikt om de temperatuur eens te meten, tjeetje zeg 39.9. Twijfels of ik een dokter moet bellen, ze kijkt nog helder uit haar ogen en dat is eigenlijk meestal mijn meetpunt. Ze drinkt goed, ze eet weinig, ze heeft weinig wensen dus hobbel ik maar een beetje rond in huis (mijn scrapspullen heb ik maar naar beneden gehaald zo kan ik af en toe even knutselen en tegelijk in de buurt zijn), ze wil eigenlijk gewoon lekker op de bank liggen en wil helemaal niets horen van een dokter.
Ik heb een sinaspril gegeven om de koorts wat weg te krijgen, ze heeft even lekker gedouched (jaaah .... die kunnen we al weer een weekje gebruiken) en weer terug op de bank. Nu ligt ze alweer 2 uurtjes in ons bed (Harald blijft tot morgenavond weg, hij baalt ervan .. is ongerust dus belt regelmatig, ze mag dan altijd 1 nachtje bij mij slapen) en ik vind het toch zielig. De koorts is gelukkig gezakt naar 38.7.
Ze is even een hoopje kind dat gewoon af en toe bij me wil kruipen, even wil huilen en even vastgehouden worden. Nou meisje, dat gaan we de komende daagjes dan maar veel doen.

Geen opmerkingen: