20 juli 2008

B-52's

Voor mijn verjaardag kreeg ik van 2 vriendinnen een kaartje voor het concert van The B-52's dat gisteren in Paradiso was. Gewoon zo'n avondje naar een concert zoals we vroeger wel vaker deden.

Ze konden niet helemaal inschatten of ik het kadootje wel helemaal geweldig zou vinden, nou ..... toen ik de ticket kreeg vond ik het drie keer helemaal geweldig.

De band die zo'n 20 jaar geleden ervoor zorgde dat je gewoon pret kon hebben door er naar te luisteren, met een zanger die eigenlijk zingend praat of pratend zingt en een veel te gewoon uiterlijk heeft voor de band, met een zangeres die een zeer eigen stijl van dansen heeft en een nog eigener gevoel voor ritme, met dames met heel bijzondere stemmen en hun nog bijzonderder suikerspin-kapsels.


Het was gigantisch geweldig, gewoon een heerlijk feestje. Ze zijn niet echt van wereldberoemd maar toch wel zo bekend dat Paradiso uitverkocht was. The B-52's is een bijzondere band, ze blinken niet uit in hun muzikale prestaties, ze passen eigenlijk niet in een rijtje met muziekgenres. Het valt niet onder rock, pop, new wave of wat voor stroom dan ook, gisteren hebben we het ingedeeld onder de noemer party-pop of misschien nog wel pret-pop.

Het zijn gewoon een stelletje apartelingen die op een heel creatieve manier omgaan met woorden, wanneer je de teksten gaat vertalen kom je de meest grappige en bizarre zinnen tegen.

Gewoon muziek waar je niet over na moet denken maar waarvan je gewoon vrolijk moet worden.. Klik hier voor het beluisteren en bekijken van hun nieuwste single.

Geen opmerkingen: