10 juli 2008

Het hangt in de lucht

Het hangt in de lucht, ik ruik het al van ver, 't is bijna zo dichtbij dat je het aan kan raken. De vakantie zit er aan te komen!

Nog maar een paar daagies school, woensdag begint voor Lisanne de vakantie.
Harald zit sinds vorige week met zijn neus in, tussen en op de vakanties, de pendels zijn weer begonnen. Eigenlijk een beetje andersom want hij heeft volop werk met iedereen die maar vakantie heeft.

Harald vertrekt morgen en zal de komende weken maar af en toe thuis zijn. De komende weken zijn voor hem als volgt: vrijdag vroeg in de middag weg, zondag laat in de middag thuis, maandag vroeg in de middag weg, woensdag laat in de middag thuis, vrijdag vroeg in de middag weg en zo 6 weken door.
Ik vind het voor hem heftig, hij kijkt er naar uit. Hij vindt het voor mij heftig en ik kijk er op mijn beurt naar uit.

De komende week wordt het even anders dan het normaal gaat. Lisanne mag de voordeur uit naar school, ze blijft over en 's middags mag ze helemaal alleen naar huis. Ik ga gewoon naar mijn werk maar ga iets eerder naar huis. Het zal vreemd zijn om thuis te komen .. geen hussie thuis, geen hussie die het eten kookt, gewoon met zijn tweetjes.

Het klinkt als niet echt bijzonder maar voor ons is het wel bijzonder. Harald en ik werken allebei parttime maar dan zodanig parttime dat er altijd 1 van ons thuis is. Doordeweeks is hij thuis en in het weekend werkt hij. Ik werk 4 dagen doordeweeks en ben het weekend thuis. We zijn zo gewend geraakt aan het niet bezorgd hoeven zijn over het reilen en zeilen thuis.

De week erop wordt het nog specialer, Lisanne gaat namelijk een paar dagen mee met mijn broer en zijn gezin naar de camping. Het is voor het eerst dat Lisanne langer dan 1 nachtje weg zal zijn van huis zonder ons. Ik kan onmogelijk 6 weken vrij krijgen en dus kon het niet anders. Ik heb wel een compromis voor de week erop kunnen sluiten, die week kan ik vanaf huis werken.

Maar goed, die week ervoor ben ik dus gewoon alleen thuis. Dat is mij de afgelopen 10 jaar niet meer overkomen en ik ben benieuwd hoe het zal voelen. En daarna ...... dan is het voor mij ook vakantie. Twee weken samen met Lisanne en dan twee weken naar Zweden met zijn drietjes.

Zoals ik al zei ... ik kijk er naar uit.

Geen opmerkingen: