21 juli 2008

Drempelvrees

't is niet waar, nee, kanniet, bestaatniet, toch wel ..... ik heb zowaar voor het eerst sinds een jaar gefreubeld!!!

Mijn gos zeg, wat een drempelvrees. Ik wilde wel maar ik durfde het nog even niet aan. Scrappen is toch iets waar je gewoon lekker de tijd voor moet nemen en wat je niet even tussendoor doet, althans .... niet als je een jaar niet gescrapt hebt.

Het was onwennig want naast dat ik een jaar niets heb gedaan is mijn scrapzolder inmiddels bezet door mijn dochter en ben ik een etage lager terecht gekomen. Alles heb ik dus ergens vorig jaar braaf uitgepakt en netjes opgeborgen, er gewoon verder niet naar gekeken dus echt praktisch was en is het allemaal niet.

Na een half uurtje neuzen zag ik nog 2 ongebruikte scrapkits liggen *schaam* en daar zat nou net bij wat toch wel erg mooi combineerde. Hoewel ik een beetje een houding heb van : "eerst de oudere (lees: andere) spulletjes gebruiken" heb ik dat vanavond gewoon niet gedaan. Het was al moeilijk genoeg en als ik dan eerst bergen papier moet gaan doorspitten.

Voordat ik zover kwam als vanavond heb ik natuurlijk weken gewerkt aan het overwinnen van mijn drempelvrees, hoe begin je in hemelsnaam weer. Bergen foto's, teveel keuze aan materialen en gewoon even niet de *ping*-ideeen. Ik heb dus maar even flink gelurkt op het internet, op zoek naar iets van dares of sketches. Nou dat valt dus even niet mee, er is toch behoorlijk veel veranderd ... meer richting de kaarten enzo en daar heb ik geen zin in. Ik wil herinneringen vastleggen en niet iets maken om op te sturen.

Uiteindelijk kwam ik op Pencillines terecht en de eerste sketch (nr.94) leek mij wel wat, niet te moeilijk en heerlijk veel verschillende papiertjes combineren. De tweede en derde sketch (ik ga gewoon maar van de laatste naar de voorlaatste enzovoorts) liggen al klaar voor morgen.

Geloof dat ik het weer te pakken krijg (moest mezelf echt even bedwingen om niet direct on-line te gaan snuffelen naar allemaal nieuwe spulletjes). Ik geloof dat we toch hard dringend en erg nodig in de vakantie een dagje scrap-shoppen moeten gaan inlassen.


Tja, en wat voor een relevante informatie zal ik geven over de layout. Gewoon heerlijk relaxen in heaven en zelfs mijn meisje van (toen) 7 (okt. 2006) kon een momentje stil liggen, geloof mij dat komt niet vaak voor bij datzelfde meisje.

2 opmerkingen:

Gemma zei

je bent het nog niet verleerd hoor....

Fleur zei

Goed man! Niet zo moeilijk doen over eerst de oude spulletjes opmaken en in wat voor volgorde dan ook. Gewoon lekker doen met de papiertjes en foto's waar je 'zin' in hebt.
En ik vind 'm erg leuk geworden (heerlijk zomers! Gelukkig komt dat weer er nu hier ook weer aan).