17 februari 2007

Eindelijk zover


Het is carnaval! En daar heeft Lisanne lang op gewacht. Carnaval is iets bijzonders hier, je moet weten .... we wonen ver boven de rivieren en toch is carnaval het belangrijkste feest hier in het dorp.

Mensen uit de nabije omgeving weten het, mensen die van iets verder komen snappen er geen hout van. Ik heb werkelijk geen idee hoe carnaval in het zuiden is maar ergens moet het gevierde hier er een beetje bij in de buurt komen.
De voorfeesten zijn al weken geleden begonnen, nu het echt carnaval is staat het hele dorp dagen op zijn kop. Sinds ik Lisanne heb is carnaval voor mij beperkt tot de optocht en de kinderfeesten, echt erg vind ik het niet, ik drink niet en met een nuchter hoofd had ik altijd wat moeite om er in te komen, de laatste dag was ik meestal pas op dreef, ik ben niet echt iemand die een feestbeest-kant in zich heeft. De rest van Noordwijkerhout klaarblijkelijk wel (ik ben ook in werkelijkheid Noordwijker en dat is toch anders), de komende dagen zullen we niet vreemd staan te kijken van uitgedoste mensen die de boel aan elkaar lallen en lekker aan het feesten zijn.

De optocht was gezellig, het nakletsen en gezellig eten met mijn vrienden en kinderen was even gewoon heerlijk. Hieronder wat foto's van de optocht en ..... beest was er ook maar daar wilde mijn eigen Belle echt niet mee op de foto.





1 opmerking:

Anoniem zei

Morning Marianne - the carnival looks loads of fun - gorgeous photo's :)