29 september 2008

Ik lees een boek ...

Ik lees inderdaad een boek, nu komt het wel vaker voor dat ik een boek lees maar dat is dan net weer even anders. De boeken die ik het laatste jaar heb versleten zijn makkelijk, vermakelijk en gewoon lekker luchtig, het soort dat ook wel onder de noemer chicklit valt.


Heerlijk vond ik het het afgelopen jaar. Mijn hoofd stond niet naar moeilijke en ingewikkelde verhalen, gewoon neerleggen, later weer oppakken en niet na te hoeven denken hoe het verhaal in elkaar stak en wie nou ook alweer waar was.

Ik lees een boek en dan wel een heel ander boek, ik ben bezig in de trilogie "Het gouden kompas". Ik las over de film en die boeide mij, een boel fantasie, een boel van een beetje van alles, het geeft me het idee van films als Lords of the Ring, Harry Potter.


Tja, en voordat ik die ga zien, wil ik eerst even het boek lezen.




Jemig zeg, wat een kost. Het verhaal is schitterend maar de manier waarop het geschreven is valt mij niet mee. Zinnen die langer zijn dan mijn concentratie is. Het zorgt ervoor dat ik regelmatig maar weer even opnieuw begin met het zinnetje en dan voor de tweede keer halverwege de draad weer kwijt ben.

De schrijftaal is mooi maar iets waarvan mijn ogen toch wel regelmatig dicht vallen als ik 's avonds, voor het slapen gaan, even een stukje willen lezen.
De schrijftaal is gecompliceerd zodat ik door het minste of geringste afgeleidt ben. Het verhaal is boeiend dus blijf ik doorvechten en doe ik hard mijn best om me dieper en dieper in het verhaal te krijgen.


Boek 1 en boek 2 zijn uit, boek 3 is begonnen en ik heb hem maar weer verlengd bij de bieb.

Een week boek 3 is verstreken en ik ben pas op bladzijde 78, het zal nog wel even duren voordat ik bij 456 zal zijn. Maar ik ga het halen en dan ..... dan ga ik de film, die ik een aantal weken geleden heb gekocht, bekijken.

Geen opmerkingen: