10 maart 2007

Elsie #22 - Beyond Appearances #14

Zo daar zijn we weer :-).
Ik heb me vanavond opnieuw "gestort" op mijn challenge-lijstjes. Resultaat 2 opdrachten klaar, yes sir!

Elsie #22 - Inspirational journalling
Choose one word that summarizes your layout and repeat it serveral times in your journaling. You'll see that it can make a powerful impact!

Duidelijk toch?


Beyond Appearances #14 - There's no denying....
Het eerste tastbare begin van mijn voornemen. Vertelde er gisteren al iets over, dit boek is hetgeen waarover ik het had. Een layout over mezelf zonder een foto van mezelf erop.

Ik heb plannen, het is niets schokkends, alleen het is nodig en voor mij erg belangrijk. Ze zijn nog vaag maar ik moet meer (of minder) zijn dan de moeder, de echtgenote, de werkneemster, de dochter, de zus, enz van ....

Ik ben er zelf, ik ben van mezelf.

De titel is dubbel, de I van Things staat voor de I van mezelf, de things staat voor de dingen die ik wil veranderen voor mezelf. Goed een hoop bladiebla maar het gaat wel goed komen.

En dan nog even een vervolgje op gisteren, de chips was lekker ... de zak te klein.

Ben nog steeds vol onbegrip over mijn moeder. Vanmiddag ben ik, tegen mijn principes in - zou nl. 1 x per week gaan, bij mijn vader geweest. Hij had, voor de ziekte een goede dag, voor hemzelf een slechte dag. Soms is zijn besef behoorlijk terug en dan is het hard, keihard om hem te zien huilen om wat hij weet, om wat hij voelt en om wat hij heeft.

Het wordt tijd dat we hem gewoon mee kunnen nemen verder dan alleen de tuin en het restaurant waar lotgenoten en familie zitten, gewoon mee om door de bollenstreek te rijden en bloemenvelden te gaan bekijken, gewoon mee naar de zee om even de horizon te zien, gewoon mee om ergens een broodje kroket te gaan eten, gewoon even weg uit waar hij zich vandaag zo opgesloten voelde, gewoon even met je vader op stap ...

5 opmerkingen:

Erica zei

Prachtige layouts zoals gewoonlijk Marianne :). Ben blij dat de zak chips iets geholpen heeft :p, zit het erin dat dat weer kan met je vader, of moet hij per se daar blijven? Het is zo belangrijk om je weer even "gewoon" mens te voelen als je ziek bent he, ik hoop dat het lukt om nog leuke uitjes met hem te maken.

Fleur zei

Wat heb je het mooi verwoord. Zowel je layouts als dat van je vader.(en helemaal niet een hoop bladiebla! Alleen maar super goed van je!!)
Ik hoop ook dat het kan om hem weer eens gewoon mee te nemen en eventjes te kunnen genieten van het gewoon mens te zijn.

=Marianne= zei

Erica, de uitjes met mijn vader gaat wel komen, hij zit sinds 3 weken in een verpleeghuis vanwege dementie. Het meenemen moet niet te vlug gebeuren omdat hij anders teveel prikkels krijgt en dat belemmert weer het zich-thuis-voelen in het verpleeghuis.

Francine zei

Meid, wat een nare situatie, met je vader. En je moeder. Moeilijk voor iedereen. het lijkt me ontzettend confornterend.

En dat boek, een jaar voor jezelf... Eliane had het er ook al over. Ik moet dat toch maar eens gaan lezen.

Anoniem zei

stunning, beautiful LO's TFS and for a great dare this week :)