04 maart 2007

I knew it!

Ergens in dat kleine wezentje, dat in haar gedrag, eigenschappen en uitingen wel ergelijk veel van haar vader heeft, zit een klein Mariannetje:


Het lijstje komt van mij, ze bleef maar op de bank hangen vanochtend en ik was net bezig met een lijstje voor mezelf. Het lijstje had ze binnen een uur af en ik heb geen een onvertogen woord hoeven zeggen. Dat gaan we dus vaker doen!

Het bankhangen bleek, helaas, naderhand een reden te hebben, voor de handbal was ze niet helemaal lekker, tijdens de handbal voelde ze warm aan maar kwam haar trui halen omdat ze het koud had. Na de handbal zag ze eruit als een vaatdoek, ze wilde niet nog even wat drinken maar direct naar huis.

Voordat ze zich in haar pyama hees heb ik even getemperd; 39 graden maar liefst. Het klopte niet en ik voelde me even in twijfel, voor de zekerheid even urine opgevangen en de dokterspost gebeld. Ze heeft een blaasontsteking en heeft weer anti-biotica. Verdomme, als het maar goed gaat aflopen en niet weer haar nieren zijn.

Waar ik zo van baal is dat het zo onvoorspelbaar is bij Lisanne, woensdag en donderdag bleef ze naar de wc rennen, verder nergens last van de levendigheid zelve. Vrijdag even de urine laten controleren bij de huisarts, niets te vinden. Vrijdag verliep het plassen ook weer normaal, net als gisteren en eergisteren. Ik hoop maar vlug dat het 3 mei is, dan krijgt ze een contrastfoto van haar nieren (de uitslag volgt op haar verjaardag 21 mei).
Ik hoop dat dan eindelijk mijn twijfels tot het verleden mogen gaan horen.

5 opmerkingen:

Fleur zei

Wat vervelend zeg! En ik begrijp dat het dus ook een 'verleden' heeft, waardoor het nu allemaal wat vervelender is dan het anders zou zijn geweest.
Hoop dat ze nu iig gauw weer beter is en duim voor het onderzoek in mei!
(En wel heeel leuk dat dat lijstje zo lekker werkt!)

O ja, en wat een prachtige LO over je vader! Wat heerlijk dat je zo je gevoelens zo met papiertjes en 'dingetjes' kunt omzetten in iets tastbaars. Heel waardevol.

Anoniem zei

I love little lists - but I have no clue as to what it says LOL

=Marianne= zei

Well Dawn, specially for you a translation:
- get of that couch
- switch of the tv
- take a shower
- take a towel and dry yourself (she added comb my hear)
- get dressed
- sort out the stuff that you forgot in the badroom (cloths/towel)
- make your mother coffee
- make yourself a drink
- grab something sweet to eat with the drinks
- take a "coffee"break
- ready (she added kiss in between)
Still thinking of switching to English, problem is that personal stuff easier to express is in Dutch, still going on thinking.

Marjolein zei

Heerlijk, als dat nou altijd eens zou helpen!
En jakkes wat vervelend,de geschiedenis hierachter weet ik niet, maar ik hoop dat er iets uitkomt!

Anoniem zei

Grappig dat lijstje!! dat moet gescrapt worden:PP
Ik hoop met je mee dat haar nieren gezond zijn hoor!
liefs,Monique