27 maart 2007

Iets minder slecht nieuws

Even vanaf mijn werk een korte update, gisteren zijn de uitslagen van de onderzoeken besproken.
Het klinkt zo vreemd om te zeggen dat de uitslag goed was, er zijn geen uitzaaiingen gevonden in de botten, het hoofd en de lever. Blijft natuurlijk wel dat het eerdere slechte nieuws nog steeds geldt, het zit in de longen en het is niet te opereren, het is misschien te vertragen of uit te stellen maar dat gebeurd na half april.

Na het telefoontje viel er een zware last van me af, ik voelde me opgelucht en bovenal blij (en erna enorm verward om de op en neer springende gevoelens).
Het is bijzonder hoe iets minder slecht nieuws je blij kan maken als je de keer ervoor slecht nieuws heb gekregen. Bijzonder ... maar voorlopig is ze er nog even en hebben we iets meer tijd dan dat ik aanvankelijk dacht.
Just a short update (I am supposed to work right now), yesterday the results of the scans have been discussed. It sounds strange to tell but the result were quite good, no bad cells have been found in her skelet, the head and the liver. Remains of course, that the earlier bad news still applies, it's in her lungs and it cannot be operated, with chemo they can perhaps postpone or slow down the cells (will happen after mid- April). After the call I felt relieved and glad (and afterwards enormously confused cause of my jumping feelings). It is strange how something "less bad news" can make you glad. Looks like we got a little more time than we initially thought.

2 opmerkingen:

Marjolein zei

Fijn dat je toch een beetje "goed" nieuws hebt.. Kan me je gemixte gevoelens heel goed voorstellen!

Anoniem zei

"gelukkig" niet zo erg als je van te voren dacht..alsnog een zware tijd tegemoet..sterkte meid!
hugs,Monique