19 januari 2007

vervlogen dromen komen uit

Soms betrap ik mezelf erop; vervlogen dromen overbrengen op je kind. Laatst nog, een paar weken geleden, we waren even aan het winkelen en Lisanne stond zich te vergapen aan allerlei speelgoed, opeens zag ik een mooie grote doos met een mooie babyborn erin. Veel mooier en nieuwer dan de babyborn die ze nu alweer 5 jaar heeft.
De pop die ik nooit gehad had, die ik altijd had willen hebben maar waar mijn ouders geen centjes voor hadden. Lisanne zag me staan, keek van mij naar de pop, van de pop naar mij en ik zag twinkeltjes in haar ogen. Ik heb gek gedaan, heb haar de pop in haar handen gegeven, heb haar verteld dat ze het liefste meisje van de hele wereld is en dat het liefste meisje van de hele wereld de mooiste pop zou krijgen. Gewoon zomaar, gewoon omdat ze lief is, gewoon omdat ik het nooit kon krijgen.

En nu ben ik bezig, helemaal in mijn sas ...... gewoon omdat ik breien leuk vindt, gewoon omdat ik het leuk vindt dat Lisanne super enthousiast is als er weer iets af is, gewoon omdat ik op de doordeweekse avonden iets nuttigs kan doen, gewoon omdat ik het eigenlijk ook een beetje voor mezelf doe .... niet doorvertellen hoor :)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

zo, dat talent heb je goed verborgen gehouden...had ik dat maar eerder geweten

G.

Marjolein zei

Joh, wat leuk.......allebei de dingen, de 1e is lief... kan et me helemaal voorstellen, de 2e..... heerlijk dat je het kan en je kind zo enthousiast ziet daarna!