21 januari 2007

Creatief

Zo, heb weer even heerlijk kunnen scrappen gisterenavond en vanavond. De achterstand in challenges is bijna ingehaald. Naast de challenges ook nog even wat kerstfoto's verwerkt, ik had het BG papier nog liggen van de BA challenges en de foto's passen er perfect bij. Het jurkje dat Lisanne aan heeft kwam ik tegen voor maar 2 euro, ik kon het echt niet laten liggen ondanks dat de leeftijd tot 6 jaar was (hij is ook wel een ietsiepietsie kort maar met die mooie bruine benen kan ze dat best wel hebben, alleen niet bukken hoor)


De hoedjes passen layout is een Elsie challenge, scraplift a pagedesign. In het boek Freestyle heb ik gezocht naar een layout met veel foto's, op het eerste gezicht niet echt een bijzondere layout maar toen ik de foto's neerlegde vond ik het toch wel goed overkomen. Heb de layout dus echt helemaal gescraplift, het origineel zet ik er ook maar even bij. De simpele tekst op de layout verdiend nog wat uitleg. Een tijdje geleden zijn we saampies wezen shoppen, normaal neem ik dus echt mijn fototoestel niet mee maar dit keer heb ik hem bij me om foto's van het shoppen te maken. Natuurlijk ben ik daar helemaal vergeten foto's van te maken.... Totdat we bij V&D kwamen, en wat zie je bijna als eerste als je V&D binnenkomt? Juist, hoedjes. We hebben een lol gehad met al die hoedjes en ik maar foto's maken. Opeens kwamen er 2 meiden langs, keken naar ons en konden het niet laten "tjoh, stom zeg!". Nou, echt niet ... iedereen past hoedjes bij V&D en als ze het niet doen zouden ze het best wel willen.

Dream is een layout waarbij ik het papier zelf gemaakt heb, ik heb eindelijk mijn Heidi Swapp mask en mask alfabet gebruikt. Ook dit is weer 1 van de challenges van Elsie. De kleuren heb ik gemaakt met chalks, ik heb er bergen van liggen omdat ik een tijdlang helemaal weg ben geweest van paperpiecings. Met chalk krijg je de mooiste resultaten voor het aanbrengen van details. De foto moest ik gewoon maken met kerst, ik had hem bij een aantal anderen gezien en ik vond het waanzinnig met die lichtjes (net als de weerspiegeling in de kerstbal, die gaat binnenkort wel een keertje komen).

Zover even de layouts, vandaag behoorlijk aan de klus geweest. Dochterlief kreeg een tijdje geleden een Margriet onder haar neus geschoven door zuslief. Vond ze het geen mooie jurk en het goede nieuws was, het Margriet Disney verkleedklerenboek zou binnenkort in de winkel liggen. tja, dat is niet tegen dovemansoren gezegd, Disney .... verkleden ... carnaval op komst. Allemaal dingen die wel in Lisanne haar straatje liggen. Zelfs de datum had ze onthouden (mam ... is het al 15 januari). Vrijdag zijn we dus maar even naar de boekhandel geweest en warempel het boek was er. Nou moet ik even verklappen dat ik naast het brei-talent ook nog beschik over andere talenten. Deze talenten zijn de afgelopen jaren wat op de achtergrond gekomen omdat Lisanne geen truien aanwilde, geen gehaakte vestjes wilde en de laatste zelfgenaaide creaties nou ook niet een geweldig tevreden gevoel bij mij gaven. Ik heb dus vanaf haar derde mezelf er eigenlijk maar een beetje bij neergelegd, tot nu .... We zijn vanmiddag dus maar even de stoffenwinkel ingedoken en met een tasvol naar huis gegaan. Ben benieuwd of het allemaal weer gaat lukken maar heb er goede moed in. En Lisanne mocht ook even proberen, zo heb ik het per slot van rekening ook geleerd.



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Beautiful, stunning pages Marianne, thanks for being an inspiration

Marjolein zei

Even snel hoor, nek wil niet.. maar wat een gave LO's joh!! Leuk kleurig en die challenges zijn super! Kom er niet meer aan toe bij de club..... veel te druk:-)