05 december 2006

dokterbezoek

Ben aan het eind van de middag even bij de dokter geweest, ik vond de zwellingen zo vreemd dat ik even zeker moest weten dat mijn gevoel van: "het valt wel mee" even bevestigd moest worden. Ik weet nog niet of het meevalt, vandaag heb ik geen last meer gehad van een dikke wang. Het blijkt een steentje in mijn oorspeekselklier te zijn, het houdt in dat mijn speekselklieruitgang geblokkeerd wordt. Met eten vorm je speeksel en dat kan dan niet weg. Kwaad kan het niet echt direct tenzij het gaat ontsteken, dat moet ik kunnen merken aan koorts. Voorlopig even in de gaten houden en als het nog een keer komt masseren van mijn oor naar mijn mond in de hoop dat het steentje eruit komt. Mocht het vaker voorkomen dan moet het verder onderzocht worden door een kno arts (contrastvloeistof, röntgen en nog meer enge dingen). Het schijnt niet vaak voor te komen en de dokter vroeg mij direct of ik enig idee had wat het kon zijn. Ik - de google-koningin - had gisteren de wijsheid al met stukjes en beetjes gevonden, kon zijn vraag redelijk beantwoorden. Het geinige was wel dat hij mijn gegoogle wel grappig vond en dat ik het toch redelijk had kunnen achterhalen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

He, nou, gelukkig maar dat het niet iets naars is zeg, al die enge dingen..... lijkt me ook maar niets hoor!!

Anoniem zei

Ik heb uberhaupt nog nooit van oorspeekselklieren gehoord!! Zo leren wij ook nog wat, met al jou misere!! Dat wordt dus masseren!