09 december 2006

Dutch Dares #2

Soms heb je een idee in je hoofd en lijkt het zo klaar als een klontje. Je gaat fris en vrolijk van start en het wordt me toch een bevalling. Dit is een layout waar ik toch wel heeeeel lang mee bezig ben geweest, in eerste instantie had ik allemaal kleurenfoto's, fout dus ... de opdracht was duidelijk zw/wit en kleur door elkaar, ok nog een keertje afdrukken dus. Vervolgens had ik vooraf al bedacht om het volkslied van Noordwijkerhout te gebruiken. Ben vrolijk om de foto gaan schrijven en had toen eigenlijk geen plek meer voor de coupletten, tja en dan is ie niet af hé. Dus de foto van het bos en het strand nog maar een keertje bewerkt en dit keer de tekst erop gezet. Poeh... lijkt compleet, totdat bij het verwisselen van de foto's dus gewoon een stuk bovenlaag van een andere foto meekwam. Had dus lekker bij zo'n fotopoint afgedrukt, nou dat is dus echt bagger ... de kleuren zijn veel te flets en de printlaag beschadigd giga-enormsnel. Aangezien ik er zolang mee bezig was heb ik toch de beschadigde foto maar gebruikt, beetje over elkaar heen niets meer te zien. Tja, en toen nog de letters, normaal kan je behoorlijk kladderen op foto's, heb het nu maar heel voorzichtig gedaan, stel je voor dat het weer opnieuw moet ... Nog even wachten op de langverwachte Sint, er werd nl. gefluisterd dat de nieuwe Chatterbox doodles-templates misschien wel eens bij mij terecht zouden komen. En jippie die kwamen ook, goed hij is geboren ... de 2e Dutch Dares layout. We noemen hem freestyle, dat klinkt alsof ie in een zucht en een scheet klaar was.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Super LO! Leuk dat je "de bevalling" er bij beschreven hebt! Maar zoals ze altijd zeggen bij een (zware) bevalling: het was het waard. Echt een mooie LO.

Anoniem zei

hihihi wat geinig heb je dat beschreven!! Klinkt inderdaad als een goed idee met een minder makkelijke uitwerking :) Dat is vaak met goede ideeen! Je hebt wat in je hoofd, maar voordat het ook op dat 30x30 vel zit ....

Wat voor fotopoint is dat dan, dat de foto's zo bagger zijn?

Anoniem zei

Hihihi! Ik zag mezelf al helemaal zitten toen ik het aan het lezen was! Ik vind het een geweldige lay-out geworden!! Je mag nu even 3 dagen (tot de volgende Dare) bijkomen..... ;)

Anoniem zei

Jeetje, die is mooi zeg!!!!!! Wat een vrolijke kleuren!!!

Anoniem zei

Geweldige layout geworden, moest stiekem een beetje grinniken bij je verhaal (herkenbaar...) en bij je laatste zin kwam ik helemaal niet meer bij hahahaha. Lang leve de freestyle!

=Marianne= zei

Hoi Yvette, de foto's heb ik laten afdrukken bij een Kodak apparaat bij de kruidvat.